مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲۴۷ روستای استان زنجان نیازمند تهیه طرح بازنگری است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان بابیان اینکه طرح‌های هادی روستا‌هایی که نیازمند بازنگری هستند باید متناسب با نیاز‌ها و خواسته روستائیان مورد تجدید نظر قرار گیرد، گفت: بازنگری طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و تملک دارایی‌ها در دستور کار بنیاد مسکن استان زنجان قرار دارد.

او افزود: با توجه به اتمام افق ۱۰ ساله طرح هادی برای ۳۲۴ روستا، طرح بازنگری تهیه شده و هم‌اکنون نیز تعداد روستا‌های نیازمند تهیه طرح بازنگری ۲۴۷ روستا است که در صورت تأمین اعتبار، بنیاد مسکن استان زنجان آمادگی لازم برای تهیه، اجرا و بازنگری طرح هادی تمامی روستا‌ها را دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان بااشاره به اینکه بازنگری طرح هادی روستایی، نقش بسزایی در توسعه این جوامع دارد که با اجرای آن مهاجرت به شهر‌ها کاهش خواهد یافت، ادامه داد: این طرح‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگفرش، میدان‌سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده‌روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب است.

خواجه‌ای با تأکید بر اینکه تأخیر در بازنگری این طرح باعث افزایش قیمت زمین در روستا، مهاجرت به شهر‌ها برای سکونت و مشکل در ارائه خدمات دستگاه‌ها می‌شود، گفت: تلاش می شود تا برای حفظ جمعیت ساکن در مناطق روستایی به تقاضا‌های جدید برای زمین و مسکن در این مناطق پاسخ مثبت داده شود.

او افزود: طرح هادی روستا‌ها در دوره ۱۰ ساله پس از تهیه آن بازنگری می‌شود تا نیاز‌های جدید برای توسعه روستا شناسایی و برنامه‌ریزی لازم بر اساس نیاز‌های جدید انجام شود که می‌توان گفت تهیه این طرح، ظرفیت‌های توسعه‌ای و مزیت‌های سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: طرح هادی ، بنیاد مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.